tisdag 18 september 2012

En jobbig tid

Just nu är livet inte särskilt snällt. De gamle (mamma och svärföräldrarna) mår inget vidare och Mannen har haft det jobbigare än vanligt en längre tid nu.
Själv mår jag väl kroppsligen ganska bra men med så mycket elände runt sig blir man en aning nedstämd i psyket.
Undrar ibland hur länge man pallar att vara den "starke" stöttepelaren som ska fixa allt så att deras liv ska flyta så friktionsfritt som möjligt.

Mitt i allt elände så fixade jag en fin bubbla på min bil häromdagen (första och förhoppningsvis den enda/sista). Körde på en stor sten som någon idiot har placerat ut i kanten av en parkering. Sån't borde vara förbjudet (ARG)!
Det blev en låååång fin bubbla på höger tröskel. Helt j***a otroligt! Fast jag ska kanske inte klaga för det är ju värdsliga ting som går att reparera, men f*n så onödigt.

Det är andra gången som jag fått en bubbla på min nya fina lilla bil. Förra gången var jag inte orsak till det själv, men det gör det ju inte mindre tråkigt och onödigt.

Någon feg jäkel hade kört rakt in i vänster dörr och sedan bara stuckigt.

Som tur är har jag bytt försäkringsbolag sedan dess så den här gången blir självrisken "bara" 2000 spänn istället för 5000 förra gången. Har man Volkswagenförsäkring (har en VW Polo) och vagnskadegaranti så drar de av 3000 kr. Alltid något att glädjas åt i min självömkan. Tar man inte hyrbil så får man stilleståndsersättning med 100 kr om dagen. Det kommer att ta ca 14 dagar att laga bilen (?!), så om jag räknar från måndag till fredag veckan därpå så blir det 12 dagar, alltså 1200 kr.
I min lilla värld så kom jag fram till att allt som allt kommer reparationen att gå på 800 kr, och då är jag ju dum om jag inte gör något åt saken. Eller hur?
Det är ju inte särskilt upplyftande att köra runt med en bubblig bil. Inte för mig i alla fall ;-)

Kanske man skulle ta och göra som igelkotten - krypa in någonstans och gömma sig ;-)

Hoppas och längtar efter bättre tider!

Kram Eva

4 kommentarer:

Maria sa...

kram!! Och du vet var jag finns om du vill ha riktiga kramar oxå! :)

Anna sa...

Instämmer med syrran!
KRAM!!

Eva Hagbjärn sa...

Tack mina rara döttrar!
Kram till er oxå

Marie-Anne sa...

Kära kusin!
Om du hittar en igelkottshåla för två, så kommer jag gärna och gör dig sällskap där! :-) Lifvet är inte så kul här heller just nu. Dags för en time-out?!
Kramar från mig oxå!
Stockholmskusinen