tisdag 29 januari 2013

Gå-bort-present

Ibland när man blir bjuden till vänner så vill man kanske ha med sig en lite present. Kanske skulle en sådan här liten krabat passa då :)
Jag har döpt min lilla krabat till Snobben/Snopy. Mönstret hittade jag här: Virkverket
It's also in English.




 Och här hittade jag beskrivningen på hur man kan göra den lilla asken: 


Ta ett A-4 ark och klipp bort så du får en kvadratiskt bit kvar men spara remsan som blir över, den gjorde jag locket och den lilla remsan att sticka ner locket i på framsidan.
Vik nu asken som på beskrivningen.
Remsan satte jag dit med lite dubbelhäftande tejp innan jag vek ner mot botten. Även bottenflikarna satte jag lite dubbelhäftande tejp under så att de inte sticker upp.
Locket måttade jag så att det passade både på längden och bredden, och så lade jag till lite extra som jag vek ner dubbelt och limmade fast med papperslim. På så vis blev det lite styvare i framkanten.






Fix färdigt att ta med sig på bjudningen ;)

Ha en bra dag!
Kram Eva

1 kommentar:

Anna sa...

Han är så söt lille Snobben!
En present av denna dimension (och då menar jag inte storleksmässigt utan hantverks- och idémässigt) bör uppskattas av mottagaren :)
Kram!