söndag 7 juni 2009

Still Going Strong!

Jag var och besiktigade "min" gamla Jetta 91:a förra fredagen, 29 maj. Anna fick överta den när jag köpte mig en Polo 02:a för några år sedan. Helt ärligt vet jag inte för hur många år sedan och gitter (orkar) inte ta reda på det heller =) Kanske var det fyra år, eller var det fem år sedan (?). Strunt samma!
Både Anna och R jobbade den dagen så jag lovade ta hand om besiktningen igen precis som jag gjort alla år innan. Anna tror nämligen att det för tur med sig att det är just jag som utför denna syssla, och kanske har hon rätt för den gick igenom i år igen. Förra året gick den igenom utan en enda anmärkning, men i år fick den två anmärkningar. Motorn läckte lite olja och vänster bakdäck hade för litet mönsterdjup, så det blev i alla fall ingen ombesiktning.
Båda däcken bak är nu utbytta (var punka på höger bak när jag var och besiktigade) och oljeläckaget får de se till att det blir ordnat, sedan är det bara att "tuta och köra" i ett helt år igen ;-)

Jetta GL 1.8 1991 års modell, (18 år gammal).
Hoppas ni också har lite tur med er i vardagen.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

* M E T T E * sa...

Tack snälla Eva för din kommentar - skönt att nån håller med :-(