fredag 17 september 2010

Tänka sig...

Fick äntligen tag på en sköterska i Lund, men det tog nästan hela dagen innan allt med Bertils mediciner blev ordnat. Började vid 11-tiden och 15.30 ringde hon upp mig och sa att nu finns det 20 mg kapslar/tabletter på Bertils e-recept. Ringde direkt till Kronans Droghandel i Båstad och beställde dem så han har dem till den 22/9.

Kronans Droghandel föresten - vilket namn på ett apotek! Låter skumt i mina öron. Nej tacka vet jag när vanliga Apoteket "härskade", då kunde man gå in på "nätet" och beställa sina mediciner/varor, åka till Apoteket i Båstad och hämta ut sitt fix färdiga paket. Kronan har inte den "nät" servicen. Där måste man ringa till ett gemensamt tel-nummer och få sina ärenden uträttade. Jag frågade om jag kunde få ett direkt nummer, men se det gick inte.

Idag har vi haft ett riktigt höstväder här. Blåst, regn och liiite sol. Riktigt böst (=dåligt väder på skånska)! Det känns inte så bra eftersom de håller på att lägga tak på huset vi ska bo i så småningom. Alla de andra lägenheterna kom under tak i somras när det har varit torrt och varmt. Känns lite surt. Oj vad vitsigt det blev då *ler så smått :)))


Ha nu en riktigt bra lördag och söndag!

KRAM Eva

4 kommentarer:

Maria sa...

efter regn kommer solsken... blir säkert bra med takbygget!
Kram!

Judy sa...

Oh my goodness....I've missed some of your posts and must go back and read what has been going on in your life. I must admit that the Google translation leaves much to be desired: very difficult to understand! ugh

Kram

Eva Hagbjärn sa...

Judy I agree about the Google Translate, but it's better then nothing.

Big HUG

Eva Hagbjärn sa...

MAria: Det ser dåligt ut med det där solskenet tycker jag. Kram