söndag 29 september 2013

Solemn Occasion - Högtidsstund

Ingelstorp 21st of September 2013.
Our small Memorial Ceremony was Bertil's last wish.

"Nothing big in the church, just a small celebration with the family and some old near friends", he said.

I couldn't think of any better place then the little Fishing hut in Ingelstorp, Hovs Hallar. Bertil loved to walk around down there, talking to his old friend (and neighbor when they were small kids) Kaj Röijer, and other people he run into. Some years ago, before he got sick, he also was hunting there. Ducks, rabbits and sometimes even fox.












I Miss You
Kram Eva

2 kommentarer:

Fotograf Mette Ottosson sa...

Så fint Eva. Det är bra att följa sitt hjärta. KRAM!

Anonym sa...

Kära kusin Eva!
Äntligen har jag lyckats komma in på din blogg (gammal, utsliten dator); jag ville se vad du hade skrivit om minnesstunden för Bertil. Så fint och ömsint du ordnat den! Jag nästan gråter när jag ser fotografierna och läser dina rader. 47 år tillsammans; det låter mycket, men är ändå lite då det gäller en nära och älskad person. Jag hoppas du så sakteligen kan vänja dig vid din nya situation i livet! Men man måste också ta sig tid att sörja, annars når man aldrig fram till att acceptera.
Många varma kramar från kusin Iris Marianne