tisdag 10 november 2009

Bakat "bröd"!?

Jag skulle försöka att baka LCHF bröd idag på förmiddagen och jag gjorde efter alla konstens regler, men när jag väl skulle blanda vispad äggvita med de vispade gulorna + lite andra ingredienser så blev allt rinnande istället för tjockt och fluffigt!
"Degen" skulle ju klickas ut på bakplåtspapper, men jag fick hälla den i två stycken pajformar istället.
Ingen skada skedd faktiskt för mina "mackor" blev ändå lyckade. När formarna svalnat lite så skar jag upp mina "pajer" i åtta lika stora "tårtbitar"/pajform, så allt som allt blev det då 16 jättegoda "pajmackor".
jag åt en till lunchen med smör och brieost på och det smakade mums kan jag lova ;-)
Så av min misslyckade deg blev det i alla fall något gott till slut.

Klicka på bilderna så blir de störrre.

Så här skulle de ha blivit egentligen, men "so what". Huvudsaken var att de gick att äta och att de smakade gott.
Receptet kan ni hitta på Airams blogg eller här.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer: